I dag lanserar Capgemini sin nya märkesidentitet som bygger på företagets 50 år gamla arv och rykte som teknikledare. Den nya märkesidentiteten baserar sig på tre viktiga byggstenar som reflekterar Capgeminis styrka och originalitet som affärspartner: dynamisk, prestation och människor.

– Det är 13 år sedan vi sist förändrade vår logga. Det är mycket som har hänt sedan dess, inte bara hos oss i Capgemini, men i hela branschen. Eftersom vi firar 50 år i år, kändes det passande att förnya oss. I denna digitala tid, önskade vi en frisk och dynamisk logo som samtidigt reflekterar mänsklighet. Därför påminner den om handskrivet format, säger Virginie Regis, Capgeminis globala Marknads- och kommunikationsdirektör

Capgeminis vision är att det är människorna framför teknologin som är viktigast. Det är detta som den nya logon ska påminna oss om. Detta poängteras även i Capgeminis slogan «People matter – results count».

ab capg
Capgeminis välkände symbol, spaderesset, har blivit dynamisk och flytande för att reflektera den teknologiska utvecklingen och Capgeminis konstanta förmåga att både behärska det nyaste inom teknik samt att innovera.

Capgeminis traditionella blåa färg har också blivit mer levande i sitt färgspel. Den mörkblå färgen representerar tyngden och arvet från 50 år som ledande konsultföretag. Den ljusblåa färgen representerar den moderna tiden som vi lever i – energisk, inspirerande och fritänkande.

Om Capgemini:
Med fler än 190000 anställda i 40 länder firar Capgemini 50 års jubileum i 2017. Som en av världens främsta leverantörer av management-, teknik- och outsourcingtjänster, rapporterade gruppen i 2016 en omsättning på 12,5 miljarder Euro.

Redaktionen