Den 30 september bjöd Universum in till Talent Excellence Summit & Awards 2015 där COWI utnämndes till Årets Employer Branding-företag. Dessutom presenterades resultatet från Karriärbarometern, en undersökning där Sveriges young professionals röstar fram sina drömarbetsgivare, och där COWI rankas bland de 50 mest attraktiva arbetsgivarna.

Priset Årets Employer Branding-företag tilldelas ett företag som aktivt involverar hela organisationen, från ledningsgrupp till linje, i employer branding-frågor och jobbar på ett strategiskt och inspirerande sätt.

– Jag är oerhört stolt över att vi för andra gången får ta emot priset som Årets Employer Branding-företag. Utnämningen, och resultatet från Karriärbarometern, är kvitton på att COWI betraktas som en attraktiv arbetsgivare bland young professionals, säger Lars Erik Bjuhr, HR-chef på COWI.

Varje år uppmärksammar Universum personer och företag som sticker ut från mängden genom sitt engagemang och sin kunskap inom employer branding. Under årets Talent Excellence Summit & Awards presenterades Sveriges mest attraktiva arbetsgivare bland young professionals. Dessutom uppmärksammades personer och företag som på ett engagerande sätt jobbat med employer branding.

Motivering Årets Employer Branding-företag
Denna organisation verkar i en bransch där konkurrensen om talangerna är stenhård, och en arbetsgivare som inte lyckas sticka ut har svårt att attrahera och rekrytera rätt talanger. Tack vare ett framgångsrikt samarbete mellan HR och kommunikation och ett stort fokus på att bygga ett starkt employer brand har denna organisation på kort tid blivit en arbetsgivare att räkna med i kampen om de eftertraktade ingenjörerna.

Karriärbarometern
COWI har i år placerat sig på plats 44 när Sveriges civilingenjörer rankar sina drömarbetsgivare. Se den fullständiga rankingen på Karriärbarometern.

 

Redaktionen

Bild: Lars Erik Bjuhr, HR-chef och Maijlén Svelenius, kommunikationschef tog emot priset.