Nyheter

Bredbands-jämförelsetjänsten bredbandsval.se värvar Alexander Widell från Tele2

Bredbandsjämförelsetjänsten Bredbandsval.se har nyligen tagit in 8 miljoner kronor från ett antal affärsänglar. Nu rekryterar man Alexander Widell, från Tele2, som VD. Uppdraget är att vidareutveckla jämförelsetjänsten och bygga den självklara bredbandsportalen i Sverige.
I början av mars stod det klart att Bredbandsval.se tar in 8 miljoner kronor från investerare inom
bredbandsbranschen. Bland annat har Johannes Boson, nyligen utnämnd VD på Telge Energi och med ett långt
förflutet inom telekom, samt Paul Rundqvist f.d. VD på entreprenadföretaget Netel investerat i bolaget.
Nu vässar jämförelsetjänsten positionen på marknaden ytterligare genom att plocka in bredbands- och
TV-experten Alexander Widell som ny VD. Han kommer närmast från operatören Tele2 där han arbetat som chef för Marknadsanalys och Research på Com Hem (nuvarande Tele2).
– Idag klarar man sig inte utan bredband. Som konsument vill man ha en tjänst som på ett snabbt och enkelt sätt hjälper dig att hitta och beställa det bästa bredbandet, utifrån sina förutsättningar och preferenser. Gänget på bredbandsval.se har gett dem precis det, säger Alexander Widell i en kommentar.
Nu vill han bidra med sina kunskaper inom både bredbands- och TV-tjänster för att ta nästa kliv mot en komplett portal för bredbandstjänster.
– Jag och grundarna delar syn på vad som behöver komma på plats för att göra
bredbandsval.se till den självklara bredbandsportalen i Sverige, både för privatpersoner och företag, och nu är det dags att sätta den planen i verket, säger Alexander Widell.
I samband med tillträdet kommer grundarna Karl Eckerlund och Henrik Hansson ta rollerna som CPO/CMO
respektive CTO.
Svenska bredbandsmarknaden:
Den svenska privatmarknaden för bredband uppgår till ca. 3,7 miljoner fasta bredbandsabonnemang och
cirka 1 miljon mobila bredbandsabonnemang (endast data).
Svenska TV-marknaden:
Privatmarknaden för betal-tv uppgår i Sverige till ca 2,9 miljoner abonnemang.