Nyheter

Satsar i en tuff marknad

Bring Sverige har ökat sina paketvolymer från näthandeln med 18 procent sedan första halvåret 2022 – men minskat med blygsamma 1 procent jämfört med första halvåret förra året.

Bring är en del av den nordiska koncernen Posten Bring. För koncernen blev driftsresultatet det första halvåret 261 miljoner norska kronor – en ökning på 33 miljoner jämfört med första halvåret 2023.

– Bakom resultatet ser vi effekterna av vårt arbete med att hålla ner kostnaderna. Logistikbranschen har det tufft just nu, och av den anledningen jobbar vi med att rusta oss för framtiden och säkerställa kostnadseffektivitet. Samtidigt fortsätter vi ställa om till el, och innan sommaren blev vår frakt till ombud och paketboxar svanenmärkt, säger Hanna Jonasson, director of operations i Sverige och Finland.

Under årets första halvår har Bring bland annat:

Fått Svanenmärkt frakt. Samtliga leveranser till paketombud och paketboxar numer är Svanenmärkta.

Inlett samarbete med tullen, för att förebygga narkotikainflöde.

Placerat ut flera hundra nya paketboxar

Beslutat sig för att etablera en ny nordisk redovisningsavdelning i Helsingborg