Nyheter

Jaguar avtäcker Type 00 – Djärv. Orädd. Dramatisk.

En distinkt, oväntad och dramatisk fysisk manifestation av Jaguar tar form när varumärket fortsätter sin transformativa resa. Type 00 (uttalas Type Zero Zero) förkroppsligar Jaguars kreativa filosofi om sprudlande modernism, efter introduktionen av sin nya varumärkesidentitet.

Världspremiären av Jaguars Design Vision Concept under Miami Art Week – när södra Florida förvandlas till konstvärldens epicentrum under sex dagar – ger en försmak av vad som väntar från Jaguar, när varumärket återupptar grundaren Sir William Lyons ursprungliga filosofi: ”Copy Nothing”.

Adrian Mardell, Chief Executive Officer på JLR:

– Magin hos Jaguar ligger mig varmt om hjärtat – ett originellt brittiskt lyxmärke som är oöverträffat i sitt arv, sin konstnärlighet och sin känslomässiga dragningskraft. Det är detta Jaguar vi återskapar, och vi kommer att väcka samma känsla av vördnad som omgärdade ikoniska modeller som E-type. Vår resa är har redan startat, ledd av vår ursprungliga filosofi ’Copy Nothing’ – och resultaten kommer att bli spektakulära.

I Miami fortsätter Jaguars omvandling till ett helt elektriskt varumärke med en familj av eftertraktade och exklusiva nya lyxbilar. Denna övergång sträcker sig bortom de produkter som Jaguar designar och utvecklar – det är en omdefiniering av hela varumärket.

Rawdon Glover, Managing Director för Jaguar:

– Vi har format en djärv, orädd och kreativ ny karaktär för Jaguar som är trogen varumärkets DNA men samtidigt framtidsinriktad, relevant och som verkligen sticker ut.

Läs mer: www.jaguar.com/copy-nothing